„Naszym celem nie jest zastąpienie czegoś, co dobrze działa, kosztowną technologią.
Chcemy zapewnić dane, których inne technologie nie mogą zaoferować”
został niedawno przedstawiony i zacytowany w artykule opublikowanym przez SPIE
Firma Headwall często łączy dane hiperspektralne i lidar’owe w celu dokładniejszego mapowania. Jedną z ostatnich aplikacji są testy prowadzone na 400-metrowym odcinku torów kolejowych obsługiwanych przez Deutsche Bahn. System został skalibrowany do identyfikacji i lokalizacji stanu torów, podkładów kolejowych i okolicznej roślinności. Obrazowanie hiperspektralne może wykazać korozję metali i nagromadzenie minerałów spowodowane przez wnikanie wody do pęknięć w betonowych podkładach pod szynami – System może również oceniać wzrost roślin, dzięki czemu menedżerowie mogą obliczyć, kiedy należy przycinać drzewa i szczotkować krawędzie torów, zamiast płacić załogom za okresowe sprawdzanie.