E-BREAK (Engine BREAKthrough Components and Subsystems) to zintegrowany projekt na dużą skalę, finansowany przez Komisję Europejską, który rozpoczął się w październiku 2012 r. i trwał do końca marca 2017 r. Celem było ograniczenie emisji dwutlenku węgla poprzez dostosowanie podsystemów silnika samolotowego do nowych limitów dotyczących temperatury i ciśnienia. Testy i symulacja były integralną częścią procesu projektowania, dlatego wdrożono koncepcje wirtualnego bliźniaka.
Problem na który natrafili inżynierowie to przemieszczenie nieliniowe przy częściowych więzach kinematycznych konstrukcji, które wynikają z deformacji kształtu. Do rozwiązania tego problemu wykorzystano możliwości Simcenter Nastran SOL 402, który posiada solvery do dokładnego modelowania kompletnych podsystemów poprzez wykonanie analizy elementów skończonych (FEA) z uwzględnieniem połączeń elastycznych. Wyniki te stały się podstawą do rozwiązania problemu i przeprowadzenia realistycznej symulacji silnika lotniczego.
Dzięki zastosowaniu symulacji kinematyczno – nieliniowej w oparciu o solver Simceter Nastran SOL 402 dokonano przełomu w projekcie E-BREAK poprzez ulepszenia w zakresie m.in. redukcji masy, oporności materiałów, technologii uszczelnień.